fredag 29. april 2011

Random

Testing-testing... jeg ble så overinspirert av en "tur" til Ravelry og enda noen strikke-/hekleblogger... til slutt måtte jeg inn i garnlaupen (den gamle laupen hvor litt garn ligger og venter)... Startet med garnet BabySilk fra Du Store Alpakka i melerte blåfarger, og hadde store forhåpninger om nydelige sjatteringer. MEN fargeskiftene kom for tett til at dette ble "riktig" garn. Det ble faktisk fargeskifte for hver eneste "stavsamling". Hm. Ellers var jo garnet en drøm å ta i og godt og hekle med. Må bare finne et mer passende prosjekt for det.


Ny strategi. Jeg har en pose med garnet Royal Alpakka, helt nydelig garn i 100% alpakka ull. Jeg har allerede testet garnet på en hekleblomst, og hadde da bestemt meg for å velge farger på random. Det klarte jeg ikke. Jeg var ute og så på vårblomstene og bare MÅTTE lage en i blåveisfarger... osv.

Nå skal det bli bryllupspute! Jeg er i startgropa, har benket meg foran TV'en for å få med noen glimt fra feiringen i London, og første farge ble flaggfarge... hva? Jaja, kongelig rød som brudgommens antrekk, det blir friskt og vårlig... og Royal Alpakka er i alle fall perfekt garnvalg for denne dagen. ;-)


Og skal vi se... hva blir neste farge... høytidelig trekning... nei, har du sett, det ble blåveisblå! Nærmere flaggfargene kommer du bare ikke. Men jeg har ingen hvit, så helt flagg blir det i alle fall ikke. ;-)

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...