mandag 4. april 2011

Hekling ved fjorden

Et skritt frem og to tilbake... eller ikke riktig så ille, MEN det viser seg at heklelappene har blitt mindre... etter 27 lapper oppdaget jeg at størrelsen er redusert med... centimeter... i forhold til den første! Vel, men sånn går det kanskje når jeg drar frem heklingen i tide og utide... Det kom visst litt brått på da jeg dro frem heklingen på søndagsturen ved fjorden. Hehe.


Og faktisk ble det hele 12 (nesten) lapper av nøstet i (Drops Delight) farge 10, mens det i mønsteret står 10 lapper(!) per nøste.


Egentlig synes jeg mønsteret minner om små soler. Og hva passer vel bedre når vårsola begynner å varme stadig bedre. Men jeg har enda ikke funnet noen blomster som spirer i hagen. Skulle tro det begynner å skje noe der også snart nå. Veldig snart. :-)


Farge 10 passer forresten veldig fint til dette mønsteret... gode fargeskifter uten å måtte feste en tråd... :-)


Nå må jeg tenke ut et ekstra prosjekt for de litt for store "prøvelappene"... kanskje et dukketeppe? De må da kunne brukes til noe...

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...