søndag 29. mai 2011

Hekling med utsikt

Trondheimsværet er ganske så varierende for tiden, og nettopp derfor oppstår det små vakre øyeblikk som dette.

Jeg prøvde meg med en utflukt til Utsikten... men det var ikke akkurat vær for hekling... ;-)

Planen er at dette skal bli vognteppe.

Men etter at jeg har supplert med Drops Delight både i rosa-lilla og lilla-brun, er det fremdeles noe som mangler.

Det gikk opp for meg da jeg kjørte inn i en tunnel... med solbriller... det blir rett og slett for grått! Status er 20 ferdige late bestemorruter! Så egentlig skulle jeg nå være ferdig! :-)

Etter å ha luket løvetann i hagen i timesvis(!), og tenkt at gult er kult gjelder bare i påsken... så oppdaget jeg denne søte pinseliljen under et grantre nederst i hagen.

Og før jeg visste ord av det hadde jeg konkludert med at det er gult som mangler. Ja, jeg ønsket meg rett og slett garn som skifter mellom gult og hvitt. MEN det finnes visst ikke.

Jeg trenger forresten ikke så mye gult, kanskje bare ørlite grann, en "dert" her og der. En quilteregel sier at hvis det er mer enn 10% gult så oppfatter man quilten som gul (hvis jeg husker riktig).

Og så ønsker jeg en litt stødig sammenhekling, så nå tenker jeg litt på den saken. Har forresten fått til en ok sammenhekling på hekleputa (bryllupsputa), kommer tilbake til den saken. :-)

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...