mandag 2. mai 2011

Hekling a la Begonia

Hihi, jeg kunne bare ikke la være...

Nå har hekleputa vært inne i en god periode (synes jeg selv), og jeg kan knapt legge den fra meg... er så spent på hva neste farge blir, og neste... osv. (Følger fremdeles metoden med random fargevalg.)

Med heklekrok 5 vokser den ganske så fort også, og hvis det ikke var så gøy så kunne jeg jo ha sluttet nå, og endt opp med et magebånd til en av sofaputene... ;-)

Den eneste fargen som jeg nå har litt problemer med er... mørkegrønn... og det er neste farge... uff da. Egentlig synes jeg det mangler en grønnfarge i utvalget, jeg ville så gjerne hatt en litt friskere variant, noe sånt som den nedenfor.

Men i vinduet står det en begonia, og den har jo mørkegrønne blader... den har vel kanskje blitt sett på som en "bestemorsblomst", helt i stil med bestemorsruter og hekling... hm. Vel uansett, det ville vært juks å fjerne en farge fra utvalget... :-)

3 kommentarer:

Mette sa...

Ååå ja, jeg var så fokusert på at trip-around-the-world var å sirkle i større og større sirkler jeg. Så artig med "rundpinne"-hekling da (joda, jeg forstår). Kanskje det blir en ny genser istedenfor en pute? Håper du trekker rosa snart igjen :-)

Hege LH sa...

Hehe... har en trip-around-the-world-ufo i lappeteknikk liggende... den er gul i midten og mer rosa/grønn rundt... kom til å tenke på den... og bestemorruter er jo egentlig samme mønster. Men mye enklere med striper som her. Og litt "nytt".

Og den er ikke så dum som buff faktisk. Helst i litt andre farger da... :-)

RandiA sa...

Det er så vakkert Hege...det er jo kunst; så bra at du også tar så fine bilder.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...