tirsdag 31. mai 2011

Lue i rhododendron

Heldigvis finnes det mange "merkelapper" ute i blomsterbedet mitt. Spesielt nyttig når det vokser rhododendron der... og når jeg skal bestemme om en art er blomst eller ugress... før jeg blir for ivrig i lukingen. Rhododendron'en lever stort sett et uforstyrret liv, men ble denne dagen utsatt for litt av hvert.

Jeg fant nemlig plutselig igjen hodet som jeg trodde jeg hadde kastet ut ved siste flytting. Jeg hadde egentlig innsett at det IKKE noen sinne ville komme til nytte. Inntil jeg plutselig kom i strikke-/heklemodus og hadde bruk for en modell. Og så angret jeg bittert på at jeg etter nærmere 20 års (!) oppbevaring hadde kvittet meg med hodet... inntil det faktisk var der likevel.

I tillegg fant jeg ei lue som ikke overraskende ikke var 100% fullført. Det gjensto å feste 1 - ÈN - løs tråd! I tillegg var dusken litt sånn midlertidig påmontert. NÅ er alt forsvarlig montert... ;-)

Heldigvis ble lua mye brukt i en periode da eldstemann syntes at fargerik lue var helt topp. Lua er strikket i kvadrater inspirert av Kaffe Fassett og av svigerinnen min sine herlige gensere og luer i fargerike ruter, og av andre mønstre hun strikket bamseklær i. Jeg strikket rett og slett ideene inn i ei og samme lue... Heldigvis hadde jeg også tilgang i restekurven hennes i noen dager under strikkingen. :-)

Nå må lua bare vente litt på at noen skal få lyst til å bruke den igjen... Og isoporhodet kan fort bli nyttig flere ganger... i bloggeverden. ;-)

2 kommentarer:

Mette sa...

Selv om det er mai så kan sikkert lua brukes nå! Den er jo skikkelig kuul! Fint er det i bedet ditt også :-)

Tingelingeling sa...

Den ble jo rålekker!
Klart du ikke kan kaste noe! Gjett om jeg sliter, jeg skal rydde og flytte inn på den nye syrommet, og vet du jeg finner ikke noe som kan kastes....
Men jeg bør..
Luking kan være risikosport. Det er mange av mine planter som har vokst villig fra komposthaugen! Da får de bli med en tur tilbake, og så får de av og til bli med på nye runder.. Og slik går no hagelivet...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...