lørdag 17. mai 2008

Fingerbøl og nåleputer

I'm collecting a number of items, obviously some of them are related to needlework. These thimbles are bought while traveling, or at auctions/flee markets. And some are gifts. They are made of silver, and I think they are so cute!

Har sett bilder av fingerbøl på flere blogger. Her er mitt bidrag.

Jeg samler på litt av hvert, selvfølgelig også gamle sysaker... Fingerbølene er kjøpt på reiser og auksjoner/ loppemarked. Og noen har jeg fått. Jeg er veldig glad i sølv/emalje generelt, og disse fingerbølene er så uimotståelig søte.

I tillegg har jeg noen fine sølvfingerbøl med farget topp. Barnefingerbølet til venstre er til og med bulkete med bitemerker etter mamma fra da hun var lita jente! ;-)

Nåleputa er tallfestet 1874, så enkel, men likevel nydelig, i rød fløyel og en perlerad. Sikkert et fint prosjekt for både små og store!

Denne damen fant jeg på et loppemarked, og så viste det seg at skjørtet var ei nålepute...!

I've got this lady from a flee marked, and then I noticed that the bottom part was a pincushion...!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...