onsdag 3. september 2008

En liten solsikke

Endelig er quiltesesongen igang! Trondheim quiltelag hadde tema solsikker for kveldens vis og fortell. Jeg hadde nok en gang blitt enig med meg selv om at jeg ikke har sydd noe som matchet temaet... Men der, på kjøkkenveggen hjemme, hang det likevel en liten SOLSIKKE da jeg kom hjem. Den er gammel da, fra den gangen solsikker gikk som en farsott over quilteverden. Denne lille log cabin quilten ble sydd i 1994 med motivstoffer kjøpt på studentekskursjon til USA samme året. I tillegg er det et brunt/rosa provence-stoff i tre av blokkene.

En annen ting jeg er fornøyd med er håndklestativet fra IKEA! Flere andre i sygruppa har fått seg en sånn for lenge siden... helt ypperlig for å henge QUILTER på... :-)
(Skal få tatt et bilde, bare vent litt.)
11-åringen liker fremdeles bruksanvisninger, så jeg benyttet sjansen, og måtte dermed bare skru til skruene selv. ;-)

1 kommentar:

Sølvis blog sa...

Det var en del gamle kjenninger i det teppet der ja! Ser ut som vi to starta sykarrieren omtrent samtidig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...