lørdag 17. mai 2008

17. mai-UFO i skjul

På quiltelagsmøtet i mai var tema for show and tell 17. mai. Jeg har ikke laget noe så helnorsk, men i ettertid kom jeg på at jeg har jo en virkelig GAMMEL UFO i rødt, hvitt og blått.

Den var mitt første forsøk på hurtigteknikk med skjærekniv og -brett og lange strimler stoff, som skulle ende i Solskinn og skygge med seks farger (fra boka Lappetepper med nye mønstre av Grete Gulliksen Moe og Kirsten Vistnes). Vil nesten ikke kalle den UFO, den er virkelig gjemt og glemt. En UFO i skjul. Men så ble jeg nysgjerrig, og tenkte å finne den frem for anledningen. Det var lettere sagt enn gjort. Nå har jeg letet i plastkasse etter plastkasse, jammen har jeg mye fine stoffer, men hvor er det blitt av UFO'en...? Fant istedet mye annet gjemt og glemt. Oppdaterer med bilde når UFO'en kommer til rette igjen...! Forresten fant jeg restestoffer, som beviser at jeg faktisk har sydd den. ;-)

Fant disse applikerte hjerteblokkene i rødt og blått. Lurer på hva jeg hadde tenkt med dem...?
Ønsker deg en fin 17. mai-feiring! :-)

Jeg fant, jeg fant! En veldig bastant sak i ensfargede stoffer. I alle fall er den rød, hvit og blå... spørs om den går ned i skjul igjen. ;-)

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...