mandag 4. februar 2008

I perfekt sirkel

For en perfeksjonist er det en ubeskrivelig følelse å kunne sy en PERFEKT sirkel på symaskin! Også symaskinen er fornøyd med øvelsen, og maler som ei katt, muligens fordi jeg syr avgårde i et unormalt rolig tempo. Hemmeligheten er: lim+lim. Og å bli venner med passeren (den med en spiss fot og en blyfot).

Årets første nye prosjekt ble dermed en Festfin frøken (kurs/ mønster Rie Norum, boka Quilte-gleder). Et lilla paljettbånd (samme type som i originalen) og et par blomstrete Kaffe Fassett-stoffer insisterte tidlig på å være med.

Men det som fanget blikket mitt på vei ut av døra lørdags morgen var en gusjgul puff (fra loppemarked) med lilla pute. Dagens fargeinspirasjon ble plutselig lilla+gusj! Jeg er ikke fargeblind! Det blå på bildene er egentlig lilla...

Denne frøkenen klarer ikke å begrense seg til 10 sirkler, det er så mange stoffer som vil være med, og så gøy å sy sirkler, så det spørs om det blir laaang løper, eller om noen perfekte sirkler må ende opp som glassunderlag. Eller? Et matchende slumreteppe kanskje... ;-)

NÅ har jeg sjekket - det viser seg at stetten på de gamle pressglassene (som er i daglig bruk) passer PERFEKT i sirkelen. Det kan neppe være noen tilfeldighet...

1 kommentar:

Anonym sa...

Denne blir knallfin:-) Det var kjempekoslig å være med på dette kurset, og deilig å være i samme "verden" som andre likesinnede:-) Jeg gleder meg til å komme så langt på "frøkna" mi som du er:-)
Lappeklem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...