lørdag 11. oktober 2008

Lønneblad

På oktobermøtet i Trondheim quiltelag var lønneblad (maple leaf) tema for show and tell, med ekstra lodd til alle som hadde noe å vise frem.

Og jeg har sydd lønneblad... ei veske som til dags dato er det fæleste jeg har sydd! Den er sydd på veldig tidlig 1990-tall, i løpet av ei natt, med mål om å ha et vattert nett til på loppemarked dagen etterpå. Praktisk så ingen loppefunn skulle bli knust. Men hva gjør man ikke for et lodd... i siste liten forsvant jeg inn på kottet for å se om ikke veska fremdeles var i live... og oh shit! Der var den jammen ikke langt unna. Og så måtte jeg bare ta den med. Bare så det er sagt, den er fryktelig stygt montert, og faktisk maskinquiltet 10 år før jeg husker at jeg begynte med maskinquilting. Og det finnes ikke noe bilde av den... ;-)

Men nå som høsten viser seg i flotte farger, tenker jeg stadig på en UFO jeg har liggende, fra et flott kurs med Toril Instebø (Løvet daler). Den har faktisk bodd i en håndduk i mange år, fastnålet, inntil jeg fant den frem og sydde ferdig et par til blokker. Men så måtte jeg kutte opp mer stoff for å komme videre, så den ble inntullet i håndduken igjen, mens jeg venter på at de stoffene som passer inn i fase 2 av prosjektet skal komme med et hint om at de vil være med...

3 kommentarer:

Tingelingeling sa...

Hei! Når jeg ser denne blir jeg litt inspirert til å begynne på en BOM jeg har vært lettsindig nok til å kjøpe.. Hele greia er snart i hus, og jeg har ikke begynt.. Nå fikk jeg en påminnelse. Ønsker deg deg ei god helg!

:-) klem

Tingelingeling sa...

Lenge sia jeg har hørt fra deg, håper alt er ok!

Har en utfordring til deg på bloggen min forresten...
klem og god førjul!
Hilsen ingelin

Tingelingeling sa...

Denne gangen har jeg en utmerkelse til deg!! Fordi du fortjener det!!
Håper å kunne bli med på Quiltemøte i byen av og til, det er fint å komme seg litt ut i "verden".
Klem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...