onsdag 2. april 2008

Helgeforberedelser...

Jeg gleder meg veldig... Ei hel helg med kurs, utstillinger, foredrag, quilteprat og quiltebutikker på NQFs årsmøte på Olavsgård. Det må være full rekreasjon for kropp og sinn.

Når jeg tenker på alt jeg skal rekke å gjøre før avreise, er problemstillingen noe annerledes. Det blir stress og kaos, jeg er kommet i gang alt for sent! Jeg skal gå på to kurs, tenkte at jeg fortjente det... og alle foredrag. ;-)

Jeg har forresten forberedt meg med å ta en del sightseeingbilder i Trondheim, i finværet.
Og så oppdaget jeg at det kunne bli ganske fine farger når bildet ble konvertert til et bildenegativ. Det ble best med gråværsbilder, så ikke bildet blir helt orange... Jeg er visst i det turkise hjørnet. Gøy i alle fall!


Utstyrslisten til det ene kurset inneholder en rekke ting som jeg ikke har! Og jeg har enda ikke begynt kutting av stoff til det andre kurset. Det er fordi jeg enda ikke har bestemt hvilke stoffer jeg skal kutte i. Hvilken stil skal jeg velge? Hm. Jeg har ikke helt landet ideene enda. Muligens fordi jeg er overinspirert og kunne tenke meg å teste veldig mange stoff- og fargekombinasjoner på en gang. Det er jo det som er den store fordelen med å delta på kurs. Et supert opplegg der de andre tester ut fargekombinasjoner, samtidig som jeg kan teste ut en for meg selv.

Men nå tror jeg en løsning nærmer seg! Det er lov å hente inspirasjon fra hvor som helst, og nå har jeg svaret, tror jeg. Det ligger rett foran meg! Svar gjør noen ganger det. Jakken jeg kjøpte i går er perfekt som inspirasjon, og Amy Butler stoffene i turkis/orange osv. vil gå rett inn i prosjektet. Det er jo opplagt! De har ligget på vent lenge nok.

Hvis jeg nå tilfeldigvis dukker opp på kurset med helt andre stoffer, betyr det bare at jeg har ombestemt meg. ;-)

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...