fredag 8. april 2011

Hekling a la cupcake

Det er vel ingen sammenheng mellom hekling og cupcakes egentlig, men jeg har fått dilla på begge deler...


Jeg er fremdeles på "jakt" etter den perfekte cupcake-oppskriften, den som smaker himmelsk og aldri blir mislykket ;-). Jeg falt for ei tysk cupcakesbok (Cupcakes - 55 unwiderstehliche Törtchen), inndelt i fargekapitler med cupcakes for alle fargeanledninger, perfekt for en quilter... I ettertid viser det seg at boka er oversatt fra engelsk, så det hadde nok vært enklere... men jeg hadde en tanke om å gjenoppfriske tysken, og lære meg noe nyttig samtidig... (med tysk samboer kan det jo være nyttig å kunne lese tyske matoppskrifter). Vel, kunne tenkt meg en litt luftigere muffins/bunn, men smak og utseende er det ikke noe å utsette på... :-) Nam nam.

Sjokoladekremen er nydelig og superenkel å få til... Til 12 cupcakes koker man opp 2,5 del kremfløte, heller den over 250 g kokesjokolade til det smelter (5 min). Og så er det bare å sette i gang mikseren i 20-30 minutter.

Samtidig ble det 12 (nesten) nye heklelapper av (Drops Delight) farge 09. Det var faktisk litt mer krevende å hekle i så mørke farger. Leselampa ble redningen... Heldigvis skal disse smådystre lappene blandes med mange herlig fargeglade lapper, jeg jobber med saken. ;-)


Det ser ut som om det stadig ender med 12, om det er cupcakes eller om det er heklelapper. Og heklelapp nr 12 mangler en bit, akkurat det skjer fort med cupcake'ene også... :-)

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...