mandag 28. januar 2008

Heges quilteliv - offisielt

I 2008 har jeg registrert meg som kursleder hos NQF (Norsk quilteforbund). Og siden quiltedamene ikke finnes på Facebook'en, måtte jeg finne på noe annet for å få vist frem kursmodeller og andre ting fra quiltelivet mitt.

Jeg er nok flinkere i den kreative prosessen enn i monteringen, noe som vil bli tydelig etter hvert som UFO'ene mine (uferdige, men ikke glemte objekter) dukker opp på disse sidene. Jeg er glad i UFO'ene mine, og jobber videre med dem innimellom nye prosjekter. Men det er jo alltid noe nytt og inspirerende på gang... ;-)

Jeg holder flere kurs i stable- og skjæreteknikk med buede former. Viser til venstre noen modeller fra kurset Til dekket bord: Blad på fat I og II, Mitt hjerte på et fat og Sulten pus.


Her har jeg lekt meg med buer skjært på frihånd og rette sømmer. Teknikken sikrer at alle brikkene får sin egen skjeve/skakke personlighet, og man kan leke med stoffer, motiver og quiltesømmer. Brikkene måler 40 cm i diameter, og kan brukes som kuvertbrikker, duk eller veggfat, eller kombineres til nye fasonger. Motivet kan enkelt endres til fisk, tulipan osv.

2 kommentarer:

Sølvis blog sa...

Velkommen i bloggebyen Hege. Kjekt å se flere trondheimsdamer her.
fant litt resultater fra ett av kursene dine i enn annen blog :
http://kari-sandset.blogspot.com/2008/01/bruddstykker-7-fragments.html

LAPPEQURI sa...

Hei dette hadde jeg sansen for. Noe annet som ikke alle syr. Ha ei kreativ uke:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...